קונספט פנטהאוז יוקרתי

פרטים:

שם הפרויקט:
“בית בשחקים”

סוג הפרויקט:
עיצוב קונספט

שטח הפרויקט:
שטח הפרויקט: אינסופי
שטח הדירה: 177 מ”ר

עוצב/תוכנן עבור:
קונספט

עיצוב קונספט "בית בשחקים"

ניתוח ובדיקת ההבנה, כי מתן פתרון לרצון האנושי של ‘גם וגם’, גם וילה וגם מגדל, הביא אותנו למצוא פתרון מגורים עתידי, על סף העתידני עם יכולת ביצוע בהחלט אפשרית ומציאותית. יש בו משום שינוי תפיסת עולם  לגבי מהו בניין מגורים אידיאלי ומהי אבולוציה של מגרש. דגש ניתן על איכות חיים בריאה וגבוהה לדיירי הבניין, יכולת שימוש גבוהה באנרגיה שמעטפת הבניין מספקת, שימור ערכי נוף ופרטיות, יכולת מחזור הקיימת בכל קומה וקומה, שימוש מינימאלי בתכסית פני קרקע ואפשרות למי נגר עיליים באחוז של כמעט 96%. שטחים ירוקים נרחבים אלו, מאפשרים ניקוי אויר ‘כריאה ירוקה’ ואפילו לחקלאות בר-קיימא.

הגדרנו כי מספר מרכיבים ינחו את הקונספט:

אבולוציה: יכולת הבית הפרטי, הנמצא בספר הכרך, להפוך לבניין בפרבר העיר ולצמוח למגדל דירות בלב העיר הצומחת. כאשר תמיד תשמר חלקת האדמה צמודה לבית, פרטיות , ראות ונוף.

השתנות וגמישות הבניין: פיר הבניין מאפשר צמיחה לצדדים ולגובה יוצר סביבה אדריכלית משתנה, גמישה ומעניינת.

השתנות הפנים: מעטפת חיצונית סטטית, של קירות זכוכית חכמה, ששמרה על צורה של מלבן, אפשרה לנו להציע תכנון דירות שמאפשר תזוזת קירות דינאמית בתוך הדירה במודולים של שתי וערב, אלכסון וציר. קירות הפנים, התלויים בחלקם העליון על מסבך תקרתי, ניתנים להזזה במרחב הדירה. המציאות הטכנולוגית שנדרשה לשם כך, יצרה קיר המורכב ממערכת פנלים עם אפשרות תנועה וקיבוע.  פתרונות טכנולוגיים ומערכות הוסבו רובן למערכות על-חוט, כאשר את אספקת החשמל ניתן לבצע בקלות יחסית. מערכות סניטריות הוצמדו, בשל כך, לגרעין הבניין .

ניצול שטח הקרקע היחסי: שטח תכסית לבניה הנמוך שנוצר, (שטח פני חתך הפיר , בעל רדיוס של 7.5 מטר, הנו בעל שטח תכסית ישירה על הקרקע של  176.62 מ”ר, שהינו כ 4.18% משטח המגרש 4,225 מ”ר) מאפשר הוותרות של רוב השטח לטובת גן נוי , ריאה ירוקה, איזור בטוח למשחקים וחקלאות מודרנית בר-קיימא.

יחס שטח למ”ר מובנה: המגרש ׁPLOTׂ הבסיסי הנו 65/65 מ”ר המבטא מרחב אפשרי ביישוב ספר. עד להפיכת ה וילה לבניין ולמגדל. במעמד סיום המינימאלי של כ 24 יח”ד, שכך כל יחידה הנה בת  שטח יחסי של 176 מ”ר. מיותר לציין כי קיום מס’ יחידות מעל , מאפשר יחס שטח ליח”ד שאינו נראה כיום כלל.

נוף ופרטיות: הגדרת נוף ופרטיות כערך ממשי זאת ע”י בידוד מס’ יחידות מצומצם לקומה, מאפשר יצירת בניין מאוורר . ערכים של פרטיות, מרחב, כיווני אויר ושמש שונים מאפשר ל ‘וילה בשמיים’ להרגיש כ וילה בגובה רב עם נוף תמידי.

ערכי משנה:  מעבר למרכיבי ערכים ונק’ תכנון אלו, אשר הובילו את התכנון הקונספטואלי, עמדנו על ערכי משנה ומתן פתרונות ממשיים למרכיבים הבאים בבניין:

גג המבנה: הופך גם הוא למרחב ציבורי לצרכי דיירי הבניין והסביבה: גן ילדים, מועדון, מתנ”ס, מרכז יצירה, קומת משרדים וכדומה. גג המבנה בעל גג-גן משתנה מוציא את הצורך בקיום דירת גג יוקרתית ומעניק את מרחב זה לתושבים בבניין עצמו ו/או לתושבי הסביבה האורבנית הקרובה.

 

הפיר: הרעיון לפיר ופתרונו כלל את כלל מערכות הבית והבניין ביכולות הבאות:
מערכת התאמה PLUG-IN שכל הוספת קומה מתחברת עליה כמו כוסות אחת על השנייה.

הקומה כוללת, את כלל התנועות האופקיות בקומות.
כלל מערכות התעבורה האנושית, בציר התנועה האנכי, כולל תעבורת חניית הרכבים הנעים ע”ג ‘משטחי-חניה’ אל המקומות. מערכות אקולוגיות קומתיות.

אקולוגיית המבנה:

הנושא שאתו בחרנו לסיים הוא הנושא האקולוגי:

מעטפת הבניין: מאפשרת ציפוי החלונות וגגות היחידות, בציפוי חכם כך שמערך החלונות הנו מעטפת  מבודדת וקולטת אנרגיה.

מערכות מיזוג מתקדמות המייצרות כמות מים חיים וטריים מהלחות הקיימת באוויר.
יחידות מחזור אשפה ההופכות לחומרי דישון לגן.
אגירת מי גשמה ומחזורם בתקופת החורף בתוך בסיס המבנה המשמש כמאגר.

מעוניינם גם אתם בעיצוב פנים יפהפה? השאירו פרטים בקליק, ונחזור אליכם בהקדם! 🙂

‘VILLA IN THE SKY’

בחירת הקונספט של האדריכלים והמעצבים מרב ברמן, מיקי כתר ממשרד 2M אדריכלים ואדריכל שגיא מורשטיין.
הקונספט שבחרנו לעסוק בו, עוסק ביצירת חיבור רעיוני של הבית הפרטי דרך בניין מגורים עד להיווצרותו כמגדל מגורים.
זאת כאבולוציה על אותו מגרש PLOT הנתון לקצב גדילה משתנה.

מגדל המגורים, כמכונת מגורים אנושית, מקיים פתרון ממשי לריכוז אוכלוסיות באיכות חיים גבוהה ומאפשר רמת איכות החיים לאדם, ביחס ליחידת שטח קרקע. מגדלי המגורים הופכים לפתרון, לרוב בקונוטציה יוקרתית. יחד עם זאת, יש חלום לרובנו, לגור בבית צמוד קרקע. לרוב, לא נזכה לקבלו עם נוף פתוח ושטח אדמה גדול וזאת בשל מצוקת קרקעות ושטחים ירוקים. מצאנו, לטעמנו קונספט שיכול לשלב בין השניים.
ניתוח ובדיקת ההבנה, כי מתן פתרון לרצון האנושי של ‘גם וגם’, גם וילה וגם מגדל, הביא אותנו למצוא פתרון מגורים עתידי, על סף העתידני עם יכולת ביצוע בהחלט אפשרית ומציאותית. יש בו משום שינוי תפיסת עולם לגבי מהו בניין מגורים אידיאלי ומהי אבולוציה של מגרש. דגש ניתן על איכות חיים בריאה וגבוהה לדיירי הבניין, יכולת שימוש גבוהה באנרגיה שמעטפת הבניין מספקת, שימור ערכי נוף ופרטיות, יכולת מחזור הקיימת בכל קומה וקומה, שימוש מינימאלי בתכסית פני קרקע ואפשרות למי נגר עיליים באחוז של כמעט 96%. שטחים ירוקים נרחבים אלו, מאפשרים ניקוי אויר ‘כריאה ירוקה’ ואפילו לחקלאות בר-קיימא.

שם הפרויקט:
בית פרטי בהרצליה

סוג הפרויקט:
בית פרטי

שטח הפרויקט:
שטח המגרש: 330 | שטח הבית: 220 מ”ר

עוצב/תוכנן עבור:
לקוח פרטי

בית ייחודי בקצה
שורה של בתים

אל מול חורשה מוקף מצדדיו בשטחים ציבוריים ירוקים למרות הצפיפות האורבנית. המגרש מגובהה מסביבתו.

האתגר הפיכת שטח יחסית קטן של מגרש וזכוכיות בניה לחוויה של אור טבעי וניצול הטבע האורבני מסביב.

התוצאה בית מודרניסטי עם חלונות רבים וקוים נקיים. בית מחובר לסביבתו.

פתח צ'אט
צריכים עזרה?
היי :)
איך אפשר לעזור?